Tiramisu torta

Házassági évfordulónkra sütöttem ezt a tortát. Mivel a férjem szívemnek igen kedves ajándékkal lepett meg, igyekeztem én is kitenni magamért :))
Kiskukta csodás receptjét vettem alapul, kis módosítással. Két csokis piskótalap közé tiramisu került. Mivel habkönnyű a krémje, bevonásra megkockáztattam a kicsit töményebb, egyszerű cukros margarinkrémet. A külsejére fondant került, cukormasszával díszítve.


Hozzávalók:
A piskótához:
4 tojás
3 púpozott ek. liszt
1 ek. kakaó
4 ek. cukor
csipet só
A tiramisuhoz:
50 dkg mascarpone
4 tojás
4 ek. porcukor
2 cs. vaníliás cukor
2 ek. zselatin

25 dkg babapiskóta
1,5 dl kávé
1,5 dl tej
3 ek. rum
A bevonáshoz:
20 dkg margarin
20 dkg porcukor
kb. 35 dkg fondantmassza
A díszítéshez:
1 tojás fehérje
10-15 dkg porcukor


Először megsütöttem a piskótát. A tojások sárgáját habosra kevertem a cukorral, belekevertem a lisztet és a kakaót is. A tojások fehérjét a csipet sóval kemény habbá vertem, lazán beleforgattam a tojásos keverékbe. Az állítható tortakarikámat 23 cm-re állítottam, 180 fokon kb. 15 perc alatt megsütöttem a piskótát. Kihűtöttem, majd kettévágtam.
A tiramisuhoz a tojások sárgáját kikevertem a cukorral és a vaníliás cukorral, majd vízgőzön jól átmelegítettem. Habverővel belekevertem a zselatint, majd hozzáadtam a mascarponét és a kemény habbá vert fehérjét is. 
A torta tálra rátettem a tortakarikát, először beletettem az egyik kakaós lapot. Körben kiraktam babapiskótával a tortagyűrű mentén. A közepére kentem egy réteg mascarponés krémet. A rumos-tejes kávéban megforgattam a babapiskótákat (csak kicsit, nem szabad nagyon elázniuk), rásorakoztattam őket a krémre.
Így rétegeztem, a tetejére krém került. A túllógó babapiskótákat levágtam, a másik kakaós lappal befedtem a tortát.
Kb. fél napot hűtöttem, majd bevontam a margarinból és cukorból kikevert krémmel. Még egyszer lehűtöttem.
Pillecukorból fondantmasszát készítettem az itt látható módon. Rózsaszín pillecukrot kaptam csak, a masszát piros és barna ételfesték-pasztával tudtam szép sötét terrakotta színűre színezni. A fondantmasszát kinyújtottam, beborítottam vele a tortát. A tojásfehérjéből a porcukorral kemény habot vertem, és írókával (bővebben itt) kidíszítettem a tortát.
Finom lett, elfogyott pillanatok alatt. Nem olyan nagyon bonyolult, mint amilyennek látszik, csak leírni volt sok. Azért az elkészítése kíván némi gyakorlatot, de megéri megtanulni, mert utána nagyon kellemes érzés bezsebelni a sok dicséretet. :)))

20 megjegyzés:

  1. Nagyon sok bolgogságot kívánok nektek! Bár, ilyen ügyes asszonyka mellett biztos nem panaszkodik a férjed.:)
    Gyönyörű lett a tortád, méltó az alkalomhoz!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon sok boldogságot és még sok-sok együtt töltött szép évet kívánok nektek!!!

    A torta csodálatos, nagyon ügyes vagy!!!:)

    VálaszTörlés
  3. GYonyoruuuu!Nagyon sok boldog hazassagi evfordulot kivanok meg nektek!

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szépséges lett! Sok-sok boldog évet nektek még!

    VálaszTörlés
  5. Yasmine-om, nagyon sok boldogságot kívánok Nektek szeretettel!:-)

    A tortád pedig gyönyörű és ízléses! Nagyon ügyes vagy, mint mindig!

    VálaszTörlés
  6. Gratulálok! Nagyon szép lett a torta.

    VálaszTörlés
  7. Ms.Poppy, nagyon köszönöm!! Nem, nem panaszkodik, csak hízik :DDD
    Nem ám, csak vicceltem :)))

    Gizikém, köszönöm szépen! :))

    Edó, köszönöm szépen! :))

    Kiskukta, Neked is nagyon köszönöm, a jó kis ötletet is! :))

    Latsia, köszönöm szépen, aranyos vagy! :))

    Köszönöm Wise Lady, legközelebb saját készítésű pillecukor játszik majd :))

    VálaszTörlés
  8. Nagyon sok szeretettel gratulálok az együtt töltött évekhez, s még sokat-sokat kívánok!:-))
    A torta meg egyszerűen csak szuperszonikus!:-))

    VálaszTörlés
  9. Nálunk is hasonló a helyzet a hízást illetően. Ha már a mamája azt mondja: "kisfiam, de jól nézel ki", ő is érzi, hogy baj van.:D

    VálaszTörlés
  10. Gyönyörű, sok BOLDOGSÁGOT :)

    VálaszTörlés
  11. Köszönöm Andikám!! :))

    Ms.Poppy :DDD Sebaj, a férfi 100 kg fölött kezdődik, nem igaz?? Nah, ezt se egy 50 kilós pasi találta ki... :DDD

    Bianka, köszönöm szépen! :))

    VálaszTörlés
  12. Gratulálok én is! A torta meseszép! Fantasztikusak a fázis fotók!

    VálaszTörlés
  13. Szia Yasmine:)
    én is sok Boldogságot kívánok nektek:)) A torta fantasztikusan jó lett
    Sok puszi!!

    VálaszTörlés
  14. Szia Réka! Örülök, hogy jöttél. Köszönöm a gratulációt! Puszi :))

    VálaszTörlés
  15. Gratulálok és további sok boldogságot kívánok nektek! :)

    VálaszTörlés
  16. Szia:)
    Boldog anyák napját kívánok neked Sok puszi:))

    VálaszTörlés
  17. Csipet, köszönöm!! :)
    Neked is Réka! Puszi :)

    VálaszTörlés
  18. Boldog évfordulót!:) És még legalább ötször ennyit együtt, szeretetben, békességben!:)
    Puszi
    A torták (ez is, a következő is) gyönyörűek!!!:)

    VálaszTörlés
  19. Edith, köszönöm szépen! Puszillak! :))

    VálaszTörlés